14 грудня 2024 року
10 років проєкту «Інноваційний університет і лідерство»,
5 років ВГО «Інноваційний університет»!
Завершився перший етап VII фази «Моделі вищих навчальних закладів і стратегії розвитку» проєкту «Інноваційний університет і лідерство».
«Неймовірні три тижні продуктивної праці, професійної комунікації, захопливої творчості, дружніх розмов і яскравих вражень» — про враження читайте в щоденнику
книга Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації»
про аналіз механізму та процедур інституційної акредитації, її місця в системі зовнішнього забезпечення якості вищої освіти, особливості акредитаційного процесу в національних системах країн, що уособлюють різні специфіки гарантування якості в Європі, Азії, Південній Америці.
збірник «ІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ І ЛІДЕРСТВО: проєкт і мікропроєкти – VI» за редакцією Тараса Фінікова та Роберта Сухарського.
Склад авторів збірника, різноманітність запропонованих
тем, представлення різних груп дослідників дає чудову можли вість отримати уяву про те, що сьогодні необхідно роботи у пер шу чергу, які технології пропонує для цього світова вища школа,
як забезпечити при цьому більш цілісний та інклюзивний під хід.
14 грудня 2024 року
відбудуться загальні збори ВГО «Інноваційний університет» у змішаному форматі. Очікуються усі члени ВГО ІУ! Місце проведення: Маріупольський державний університет. Реєстрація до 5 грудня
Випускників проєкту «Інноваційний університет і лідерство» 2014-2024 рр. запрошуємо взяти участь у підсумковій VII фазі проекту “Моделі навчальних закладів і стратегії розвитку” у листопаді 2024 року
VII фаза проєкту «Інноваційний університет і лідерство»
12-29.11.2024
Завершився перший етап VII фази проєкту «Інноваційний університет і лідерство».
Попереду кропітка праця з формування опису моделі українського університету 2030, яку 35 інноваційників розробили впродовж трьох тижнів, аналізуючи кращі практики польських університетів, ділячись власним досвідом, мріючи про ідеальний університет майбутнього і водночас не відриваючись від реальних потреб для відбудови України та інтегрування в міжнародний освітній простір.
«Неймовірні три тижні продуктивної праці, професійної комунікації, захопливої творчості, дружніх розмов і яскравих вражень» — про враження від перебування на факультеті Artes Liberales Варшавського університету читайте в щоденнику, який сформовано з дописів учасників проєкту на Facebook.
Проблемний семінар: «Українська освіта на переламі: тренди, ролі, можливості»
30.10.2024
30 жовтня на базі Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя відбувся проблемний семінар «Українська освіта на переломі: тренди, ролі, можливості» за участі представників ВГО «Інноваційний університет».
Семінар проведено в рамках святкування 10-річчя Міжнародного освітньо-наукового проєкту «Інноваційний університет і лідерство» та 5-річчя створення ВГО «Інноваційний університет».
Конгрес Української Асоціації Європейських Студій
17-18.10.2024
17-18 жовтня 2024 на базі Ужгородського національного університету у змішаному форматі відбувся Конгрес Української Асоціації Європейських Студій 2024 “Вступ України до ЄС та відбудова”. На відкритті Конгресу з вітальним словом виступив професор Варшавського університету Тарас Фініков. Окрему секцію Конгресу присвячено 10-річчю Міжнародного освітньо-наукового проєкту "Інноваційний університет і лідерство" та 5-річчю ВГО "Інноваційний університет".
На пленарному засіданні "Вступ України до ЄС: можливі сценарії та виклики" обговорено конституційні рамки європейської інтеграції України в умовах війни. Пленарне засідання UESA Public Talks on democracy було присвячено політиці демократизації ЄС та викликів для країн європейського сусідства.
Успішно відбулася Школа молодого дослідника: сучасні тенденції розвитку європейських студій.
У роботі Конгресу взяли участь близько 80 учасників з усіх областей України та ЄС.
Тренінг з розвитку професійних компетентностей ініціаторів та гарантів освітніх програм
17.06.2024
У Західноукраїнському національному університеті відбувся методичний тренінг «Створення нових освітніх програм та кращі вітчизняні практики акредитації». Захід об’єднав науковців та освітян: деканів факультетів, директорів інститутів, завідувачів кафедр, гарантів освітніх програм, голів груп забезпечення, фахівців галузевих експертних рад, у спільному прагненні – покращити рівень надання освітніх послуг. Завершальною частиною заходу став круглий стіл на тему «Нові та модернізовані освітні програми: перспективи та обмеження».
Дводенний тренінг в ЛНТУ щодо створення нових освітніх програм
24.05.2024
У Луцькому національному технічному університеті проведено дводенний методичний тренінг з розвитку професійних компетентностей ініціаторів та гарантів нових освітніх програм «Створення нових освітніх програм та оновлення освітньої пропозиції університету».
Основними спікерами заходу виступили поважні гості – провідні експерти у сфері вищої освіти, представники кращих закладів вищої освіти України. Учасники заходу: адміністрація ЛНТУ, декани факультетів, завідувачі кафедр, гаранти освітніх програм та ініціатори створення нових освітніх програм в ЛНТУ.
Захід організовано МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» та ЛНТУ за підтримки Національного агентства із забезпечення якості освіти.
Всеукраїнський круглий стіл з питань інституційної акредитації
15.04.2024
12 квітня у Львові відбувся Всеукраїнський круглий стіл з питань інституційної акредитації, співорганізаторами якого стали Міністерство освіти і науки України, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, МБФ “Міжнародний фонд досліджень освітньої політики”, ГО “Інноваційний університет” та Львівський національний університет імені Івана Франка за участі представників Міністра освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, керівників провідних ЗВО України.
Аналітичний огляд та рекомендації з інституційної акредитації
20.02.2024
У Національному агентстві відбулося представлення книги щодо інституційної акредитації
20 лютого в Національному агентстві відбулося представлення книги Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації». Участь у зустрічі з Тарасом Фініковим, освітнім експертом, президентом «Міжнародного фонду досліджень освітньої політики», взяли Голова Національного агентства Андрій Бутенко та заступники: Іван Назаров, Наталія Стукало, Олена Єременко; керівник Секретаріату Олександр Хименко.
Під час зустрічі Тарас Фініков розповів про власне бачення інституційної акредитації закладів вищої освіти в Україні, критерії, за якими повинна проводитися інституційна акредитація. Він зупинився на прикладах кількох країн, у яких наша держава могла б запозичити позитивні практики та досвід. Зокрема, спікер акцентував на позитивному прикладі Франції, Нідерландів і Польщі.
Четверта Зимова школа підвищення кваліфікації
05.02.2024
З 2 по 4 лютого в живописному місті Яремче, що розташоване в Івано-Франківській області, відбулася четверта Зимова школа підвищення кваліфікації, організована ГО “Інноваційний університет”.
Усі тренінги зимової школи були організовані у 4 тематичних модулях: “Поточний стан освітянина та обов’язкові професійні навички”, “Особистісні аспекти розвитку викладача для майбутніх поколінь”, “Гнучкість навичок викладача для майбутніх поколінь” і “Ключові показники ефективності освітянина в Україні та ЄС” та проведені провідними експертами України та країн Європейського Союзу.
У ПУЕТ презентували основні трансформаційні зміни системи вищої освіти в Україні
29.01.2024
Методичний тренінг «Освітні тенденції розвитку акредитаційного процесу та кращі практики роботи галузевих експертних рад» об’єднав академічну спільноту різних регіонів України завдячуючи ініціативі ПУЕТ і ПДАУ. Досвідом ділилися Олексій Нестуля, Олександр Галич, Тетяна Бардіна, Олег Лагоднюк, Мирослава Босовська, Ірина Удовик, Лариса Шаульська, Ольга Гуренко, Олена Тупахіна.
Інституційна акредитація: аналітичний огляд і моделі для України (Івано-Франківськ)
05.12.2023
У Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбулася лекція президента Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тараса Фінікова на тему «Інституційна акредитація: аналітичний огляд і моделі для України» для менеджерів освітнього процесу закладів вищої освіти Івано-Франківська.
Запропоновано огляд національних практик з впровадження інституційної акредитації в різних країнах світу і представлено макет інституційної акредитації в Україні, спираючись на світовий досвід і національні особливості, окреслено склад експертної групи, вектори оцінювання, вагові коефіцієнти та категорії, які дають певні переваги.
Тренінг в ЛНТУ з розвитку професійних компетентностей гарантів освітніх програм
02.11.2023
У стінах ЛНТУ зібралися провідні науковці України, аби поділитися кращими українськими та світовими практиками та провести дводенний методичний тренінг з розвитку професійних компетентностей гарантів освітніх програм. Тема зустрічі: «Основні тенденції розвитку акредитаційного процесу та кращі практики роботи галузевих експертних рад».
Захід організовано МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» та ЛНТУ за підтримки Національного агентства із забезпечення якості освіти.
Готується до видання збірник «ІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ І ЛІДЕРСТВО: проєкт і мікропроєкти – VI» за редакцією Тараса Фінікова та Роберта Сухарського
Презентуємо нову книгу Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації»
Інститут законодавчих ідей у партнерстві із Аналітичним центром «ОсвітАналітика» Університету Грінченка провели дослідження і підготували звіт за результатами аналізу практики акредитаціх освітніх програм «Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників як необхідна умова якості юридичної освіти». Рецензування провели Олена Овчаренко і Тарас Фініков.
Аналітичний звіт “Розвиток систем внутрішнього забезпечення якості в українських закладах вищої освіти” підготовлений Міжнародним фондом досліджень освітньої політики за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.
Звіт сформовано з результатів аналізу стану систем внутрішнього забезпечення якості українських закладів вищої освіти та сформульованих методичних рекомендацій для вдосконалення таких систем. В основу аналізу було покладено результати загальнонаціонального опитування закладів вищої освіти Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у листопаді 2019 року, а також дослідження «Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах» 2017 року. За підсумками аналізу пропонуються рекомендації, адресовані ЗВО та Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти.