Реалізовані проекти
Освітні та дослідницькі проекти
За час існування Фонду на території України за участі його засновників були реалізовані такі проекти:
» «Навчання експертів для нового українського Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти», організований МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні (жовтень 2019 – вересень 2020 рр.)
» «Зміцнення українських переміщених університетів задля сталого розвитку», організований Інститутом міжнародної освіти за допомогою Програми імені Фулбрайта в Україні та фінансової підтримки посольства США в Україні (жовтень 2019 – листопад 2020 рр.).
» «Доповнена реальність на службі академічної доброчесності (ARSAI)», організованого МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» та ЛМГО «Центр культурного менеджменту» за підтримки Посольства Королівство Нідерланди в Україні (квітень – червень 2020р.)
» Організація та проведення циклу з п’яти вебінарів «Дослідницька доброчесність: цінності та виклики» , організованого МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» та ЛМГО «Центр культурного менеджменту» за підтримки Посольства Королівство Нідерланди в Україні (червень – вересень 2020р.)
» «Інноваційний університет та лідерство. Фаза V: Інтердисциплінарність та міжгалузевість і стратегії розвитку університету», організований Варшавським та Ягелонським університетами (Республіка Польща), Спілкою ректорів вищих навчальних закладів України та МБФ "Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (Україна) (Проект за підтримки Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща, Міністерства освіти і науки України та під почесним патронатом Фундації польських ректорів – Інституту суспільства знань),(липень 2019 – червень 2020рр.)
» «Нова система акредитації у вищій освіті. Другий етап. Iмплементація», організований Інститутом розвитку освіти за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» (грудень 2018р. - грудень 2019 р.)
» «Впровадження вимог щодо академічної доброчесності у навчальний процес коледжів та технікумів», організований Черкаським державним бізнес-коледжем за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні та Управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (липень – грудень 2018р.).
» «Інноваційний університет та лідерство. Фаза IV: комунікаційні стратегії та відносини університет-школа», організований Варшавським та Ягелонським університетами (Республіка Польща), Спілкою ректорів вищих навчальних закладів України та МБФ "Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (Україна) (Проект за підтримки Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща, Міністерства освіти і науки України та під почесним патронатом Фундації польських ректорів – Інституту суспільства знань),(липень 2018 – травень 2019 рр.)
» «Розвиток нового електронного інструментарію для просування академічної доброчесності в українських університетах», організований МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні (жовтень 2018 – жовтень 2019 рр.)
» «Формування мережі експертів із забезпечення якості вищої освіти» , організований Інститутом вищої освіти НАПНУ та чеськими університетами за підтримки Чеської агенції розвитку (червень – грудень 2018 р.)
» «Нова система акредитацій як засіб забезпечення якості та подолання корупції в вищій освіті (за підтримки : Higher Education Support Program та Міжнародного Фонду «Відродження») (січень – грудень 2018р.)
» «Переклад та видання монографії професора М. Квієка «Університет в добу перемін», організований МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» за підтримки Посольства Республіки Польща в Україні (січень 2017 р. – грудень 2018р.)
» «Простір освітніх ініціатив» Українського католицького університету (субпроект «Система внутрішнього забезпечення вищої освіти» в його рамках за підтримки приватного німецького благодійного фонду) (січень 2017-лютий 2018 р.р. )
» Міжнародний тренінг для керівників українських коледжів «Підвищення ефективності діяльності коледжів через призму вдосконалення якості освіти», (Проект за підтримки Міністерства освіти і науки України, Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні, Програми академічних обмiнiв iменi Фулбрайта в Україні й Міжнародного благодійного Фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», 18 – 20 вересня 2017року, м.Полтава (Україна)
» «Інноваційний університет та лідерство. Фаза IІІ: інновації та відносини з оточенням», організовано Варшавським та Ягелонським університетами (Республіка Польща), Спілкою ректорів вищих навчальних закладів України та МБФ "Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (Україна) (Проект за підтримки Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща, Міністерства закордонних справ Республіки Польща, Міністерства освіти і науки України та під почесним патронатом Фундації польських ректорів – Інституту суспільства знань), 2017 – 2018 р.р.
» «Розвиток реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства» (Проект за підтримки Форуму громадянського суспільства Східного партнерства) спільно з Центром соціальних інновацій (м.Мінськ, Республіка Білорусь) та Благодійним фондом «Соціально-культурна інноваційна лабораторія» (м.Єреван, Республіка Вірменія) (травень – грудень 2016 року).
» Організація навчальної програми «Досвід впровадження освітніх інновацій, стратегії українських ВНЗ в Європейському просторі вищої освіти» в рамках проекту «Примирення в українському суспільстві: від енергії протесту до енергії творення» організованому Консорціумом із удосконалення менеджмент-освіти в Україні за фінансової підтримки Уряду Великої Британії (березень 2016 року)
» «Інноваційний університет та лідерство. Фаза II: забезпечення якості та інтернаціоналізація» (Проект за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща, Варшавського університету (факультет Artes Liberales ), Міжнародного благодійного Фонду " Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (в рамках Польсько-Українського Академічного Форуму), 2015 - 2016)
» МОНІТОРИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ "Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження" ("Monitoring the integration of Ukrainian higher education system into the European Higher Education and Research Area") Метою аналітичного звіту є продовження моніторингового дослідження системи вищої освіти України та процесів її трансформації в контексті входження до Європейського простору вищої освіти та наукових досліджень у 2012-2014 роках. Цей період розділяється на два абсолютно різних субперіоди: до лютого 2014 року і після лютого 2014 року, що обумовлено чітким вибором нашою країною курсу на європейську інтеграцію після перемоги Революції гідності. Читати звіт
Monitoring Study "MONITORING THE INTEGRATION OF UKRAINIAN HIGHER EDUCATION SYSTEM INTO THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AND RESEARCH AREA" Analytical Report
» В травні 2015 року було завершено реалізацію першої фази спільного
українсько-польського проекту «Інноваційний університет та лідерство». Подивитись презентації мікропроектів учасників.
» "Інноваційний університет та лідерство". (Проект за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща (за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів РП), Варшавського університету (факультет Artes Liberales ), Міжнародного благодійного Фонду " Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (в рамках Польсько-Українського Академічного Форуму), 2014 - 2015)
» Моніторингове дослідження "Вища освіта України: моніторинг інтеграції в європейський освітній простір". (Міжнародний фонд „Відродження”, 2013-2014)
» Розвиток бази даних та інформаційний супровід моніторингового дослідження "Входження системи вищої освіти в Європейський простірвищої освіти та наукового дослідження". (Міжнародний фонд „Відродження”, 2012-2013)
» Від університетської автономії та академічної етики до суспільства, вільного від корупції. Мета проекту: Аналіз найбільш ефективних антикорупційних практик в українській вищій освіті, створення програми боротьби з нею через формування процедур (моделей), розробка рекомендацій щодо попередження корупції в академічному середовищі. (Польский фонд міжнародної співпраці з питань розвитку "Знати як" /Фонд Міжнародної Солідарності/ 2012)
» Моніторингове дослідження входження національної системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження. (Міжнародний фонд „Відродження”, 2011-2012) Звіт.
» Освітній аудит Українського Католицького Університету. (Український Католицький Університет 2010-2011)
» Розвиток системи акредитації - ключовий інструмент вдосконалення якості вищої освіти. Розробка комплексу пропозицій з вдосконалення системи державної акредитації у сфері вищої освіти, у тому числі, документів та проектів нормативних актів з акредитації та ліцензування, рекомендацій щодо їх впровадження та застосування, програми професійної підготовки експертів з проведення акредитації. (Міжнародний фонд „Відродження”, 2009-2010)
» Розробка та апробація навчального курсу "Порівняльне освітнє право" для магістратури та навчально-методичного комплексу дисципліни з порівняльного освітнього права для магістерських курсів на юридичних факультетах університетів. (Міжнародний фонд „Відродження”, 2009)
» Операційний проект МВФ – Громадська експертиза, системи ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів України (2001)
» „Вища освіта: лідерство для прогресу” (Міжнародний фонд „Відродження”, 2000-2002)
» „Технічна підтримка розробки Національної освітньої доктрини” (Міжнародний фонд „Відродження”, UNDP, 2001)
» „Державна експертиза української вищої юридичної освіти” (Міжнародний фонд „Відродження”, Академія педагогічних наук України, 2000)
» Громадське обговорення Проекту Закону України „Про вищу освіту” (Міжнародний фонд „Відродження”, грудень 1999 – лютий 2000)
Видавничі проекти:
Т.Фініков. Післямова / Закон Республіки Польща «Про вищу освіту і науку», прийнятий 20 липня 2018 року (зі змінами) / Пер. з польської І.Дегтярьова, С.Федонюк, Л.Колісник; Наукова редакція Т.Фінікова та І.Дегтярьової. – К.: Таксон, 2020. –336 с.
Т.Фініков. Досвід реалізації міжнародного освітнього проекту «Інноваційний університет і лідерство» та можливості його застосування в українській проектній практиці. – В кн. Європейська проектна культура в Україні: стан, проблеми, перспективи: Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Запоріжжя, 29-30 травня 2020р.) / за ред.. О.Гури, В.Меняйло. – Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – 216 с.
Taras Finikov CHAPTER 1. Ukrainian Academic Community Culture and the Creation of the Environment to Reject Academic Corruption. In: Ukrainian and Norwegian experiences from the Retraining and Social Adaptation Project for Ukrainian military service members and their families. Collection of articles. Ed. Anatoli Bourmistrov, Olga Iermolenko. Nord University. R&D-Report no. 43 ISBN 978-82-7456-804-2 ISSN 2535-2733 Bodø 2019. pp. 9-29
Фініков Т., Сухарські Р., Шляхта Б. Проект «Інноваційний університет і лідерство як шлях до сучасної міжнародної академічної культури.» - В кн. Інноваційний університет і лідерство: проект і мікропроекти – IІІ. – Варшава: Wydzial “Artes Liberales”, UW, 2019. с. 13 – 44.
Академічна доброчесність на варті якісної освіти: відверта розмова про чесне навчання / Т. В. Фініков, А. Є. Артюхов, О. О. Гужва – Київ, Таксон - 2019. – 68 с..
Квієк М. Університет в епоху перемін: інституції і академічні кадри в умовах зростаючої конкуренції / М. Квієк; Пер. з польської Р.Скакуна; Наукова редакція та післямова Т.Фініков. – К: Таксон, 2018. –474 с.
Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах: Аналітичний звіт/ За заг. ред. Т.В.Фінікова,, В.І.Терещука; Міжнарод. благод. Фонд «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» . – К.: Таксон, 2018. – 88с.
Локальні системи управління якістю: світовий досвід та українські практики побудови/ За ред. Т.В.Фінікова, В.І.Терещука. – К.: Таксон, 2018 – 316 с.
Т. Фініков, Р.Сухарскі. Проект «Інноваційний університет і лідерство»: очікувані результати та несподівані наслідки. - В кн. Інноваційний університет і лідерство: проект і мікропроекти – ІІ. – Варшава: Fundacja “Instytut Artes Liberales”, 2017. с.13 – 45
Т. Фініков «Академічна доброчесність: глобальний контекст та національна потреба». В кн. Академічна доброчесність як основа сталого розвитку університету. – К.; Таксон, 2016, с.9 – 36
Т. Фініков, Р.Сухарскі «Проект «Інноваційний університет і лідерство: ідея, модель, перспектива розвитку». В кн. Інноваційний університет і лідерство: проект і мікропроекти. – Варшава: Fundacja “Instytut Artes Liberales”, 2016, с. 13 – 28
Фініков Т., Шаров О. Розділ 4. Розвиток механізмів зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в «Розвиток системи забезпечення якості вищої освіти в Україні: інформаційно-аналітичний огляд» / Укладачі: Добко Т., Золотарьова І., Калашнікова С., Ковтунець В., Курбатов С., Линьова І., Луговий В., Прохор І., Рашкевич Ю., Сікорська І., Таланова Ж., Фініков Т., Шаров О.; за заг. ред. С. Калашнікової та В. Лугового – Київ: ДП «НВЦ «Пріоритети»», 2015. с.47 – 58
Taras Finikow. Doswiadczenia z wprowadzania reform w szkolnictwie wyzszym Polski i Ukrainy-systemy szkolnictwa wyzszego na ich sciezce rozwojowej w obu krajach. 3.2.Ukraina. W «Analiza wspolpacy uczelni polskich i ukrainskich na tle porownania systemow szkolnictwa wyzszego. Wnioski i rekomendacie. Warszawa, 2015. s.23 – 39
Jerzy Woznicki, Taras Finikow, Magdalena Dybas, Iryna Degtiarowa. Wnioski i rekomendacje wynikajace z przeprowadzonych badan w Polsce i na Ukrainie. W «Analiza wspolpacy uczelni polskich i ukrainskich na tle porownania systemow szkolnictwa wyzszego. Wnioski i rekomendacie. Warszawa, 2015. s.209 – 215
Фініков Т. Досвід впровадження реформ у вищій освіті Польщі та Україні - розвиток систем вищої освіти в обох країнах. 3.2. Україна. У кн. «Аналіз співпраці польських та українських вищих навчальних закладів на фоні порівняння систем вищої освіти. Висновки та рекомендації», Варшава, 2015. с. 27 - 42
Возницький Єжи, Фініков Тарас, Дегтярьова Ірина, Дибас Магдалена. Висновки та рекомендації. У кн. «Аналіз співпраці польських та українських вищих навчальних закладів на фоні порівняння систем вищої освіти. Висновки та рекомендації», Варшава, 2015. с.221 - 228
Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж. : аналіт. звіт / Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. Фонд дослідж. освіт. політики» ; за заг. ред. Т.В. Фінікова, О.І. Шарова– К. : Таксон, 2014. –144 с. – Бібліогр.: с. 130-143.
Monitoring the integration of Ukrainian higher education system into the European Higher Education and Research Area: Analytical Report / International Charity Foundation “International Foundation for Education Policy Research”; edit. T.Finikov, O.Sharov. − К. : Taxon, 2014. –136 p. – Ref.: p. 127-136.
Моніторингове дослідження. Входження національної системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження. Аналітичний звіт. – К., 2012.
Monitoring study. The Ukrainian Higher Education System and its Entry into the European Higher Education and Eesearch Area. Analytical report. – К., 2012.
Квієк М. Університет і держава: вивчення глобальних транформацій. – К., 2009.
Університетська автономія: ї друзі та вороги. – К., 2008.
Фініков Т. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна. – К., 2002.
Квієк М., Фініков Т. Польське законодавство про вищу освіту: досвід та уроки. – К., 2001.;