Тренінг «Новації в українській вищій освіті: можливості, рамки, перспективи»

20-21 лютого у Полтавському державному аграрному університеті за сприяння Міжнародного фонду досліджень освітньої політики організовано тренінг «Новації в українській вищій освіті: можливості, рамки, перспективи». Цей захід об'єднав провідних науковців, експертів із питань освіти та представників закладів вищої освіти.
Розпочав роботу тренінгу президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», професор Варшавського університету Тарас Фініков. У своїй вітальній промові він наголосив на важливості новацій у вищій освіті та можливостях, які вони відкривають для студентів і викладачів. Пан Фініков підкреслив, що метою тренінгу є поглиблення знань і розвиток компетенцій викладачів у застосуванні інноваційних методів навчання. Він також зазначив, що лекторами програми є провідні викладачі та дослідники з України та міжнародні експерти.

Ректор Полтавського державного аграрного університету Олександр Галич привітав учасників від імені колективу Університету та висловив подяку Тарасу Фінікову за його роботу та зусилля у згуртуванні людей, які мають знання та бачення щодо розвитку системи вищої освіти в Україні. Він відзначив, що саме завдяки таким заходам, як цей тренінг, учасники мають можливість обмінюватися досвідом, ділитися власними напрацюваннями та переймати кращі практики.
Ректор Полтавського університету економіки і торгівлі Олексій Нестуля подякував організаторам за їхні зусилля у проведенні тренінгу і зазначив, що такі заходи є надзвичайно важливими для обміну досвідом та обговорення актуальних питань, що стоять перед вищою освітою в Україні. Ректор підкреслив, що успіх реформ залежить від активної участі кожного члена освітянської спільноти, та висловив сподівання, що тренінг стане платформою для конструктивного діалогу та сприятиме розвитку інновацій в освіті.

Перший день тренінгу був насичений цікавими доповідями та обговореннями. Серед ключових тем, які розглядалися на заході, були: «Освіта дорослих та міждисциплінарність у нових освітніх програмах» — Лариса Шаульська, голова галузевої експертної ради НАЗЯВО «Соціальні і поведінкові науки», представила доповідь, у якій розглянула питання розвитку освіти дорослих та інтеграції міждисциплінарних підходів у сучасні освітні програми; «Заклади вищої освіти у світі освітніх та професійних кваліфікацій» — Сергій Мельник, міжнародний експерт з питань національних систем кваліфікацій Європейського фонду освіти, проаналізував місця закладів вищої освіти у системі освітніх та професійних кваліфікацій; «Запровадження дуальної форми здобуття освіти» — Євгеній Кошеленко, декан електротехнічного факультету НТУ «Дніпровська політехніка», поділився досвідом запровадження дуальної форми навчання та її перевагами для студентів і роботодавців; «Нові підходи у підготовці кадрів у контексті євроінтеграції» — Сергій Мельник також представив експертну оцінку нових підходів до підготовки кадрів в умовах євроінтеграції.

Однією з найважливіших частин першого дня тренінгу виявилися консультативні сесії для гарантів освітніх програм і науково-педагогічних працівників. Учасники мали змогу отримати вичерпні відповіді на актуальні запитання щодо розроблення, акредитації та поліпшення освітніх програм у своїх спеціальностях. Учасники тренінгу отримали не лише відповіді на свої запитання, а й практичні поради щодо вдосконалення освітніх програм.

Другий день роботи також відзначений плідними дискусіями й цікавими виступами.
Євген Кончаковський, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОВА, звернув увагу на роль подібних заходів у розбудові конкурентоспроможної та інноваційної системи освіти.
Ключовим спікером другого дня тренінгу став Михайло Винницький, заступник міністра освіти і науки України. У своїй доповіді він представив стратегічні напрями розвитку вищої освіти в Україні та означив ключові завдання Міністерства освіти і науки на 2025 рік. Основні тези виступу: формування сучасної мережі університетів, що забезпечують високу якість освіти та створюють умови для самореалізації молоді; запровадження грантової підтримки для студентів та університетів, що дасть змогу підвищити доступність якісної освіти; прозоре фінансування та розширення прав студентів, що сприятиме демократизації освітнього середовища; модернізація закладів вищої освіти та підвищення рівня автономії університетів в ухваленні управлінських рішень; оновлення освітніх програм відповідно до європейських стандартів і потреб сучасного ринку праці. Після виступу учасники тренінгу мали унікальну можливість поставити Михайлу Винницькому запитання та отримати вичерпні відповіді щодо актуальних питань розвитку вищої освіти.
Антон Чубенко, заступник голови Полтавської обласної військової адміністрації, висловив підтримку ініціативам щодо модернізації освіти та її адаптації до сучасних викликів. Він наголосив на потребі тісної взаємодії між державою, освітніми закладами та роботодавцями, що сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців для економіки країни.
Окрім стратегічного бачення реформування, під час другого дня тренінгу було розглянуто ключові аспекти забезпечення якості вищої освіти. Наталія Стукало, заступниця голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), представила доповідь про сучасні тенденції у сфері якості освіти. Григорій Мозолевич, представник Міністерства освіти і науки України, розкрив особливості наукової атестації університетів та нові критерії оцінювання наукових досліджень. Олександр Хименко, керівник секретаріату НАЗЯВО, презентував нове положення про акредитацію освітніх програм і його вплив на конкурентоспроможність українських університетів. Після кожної доповіді відбувалося активне обговорення та відкрита сесія запитань – відповідей, завдяки чому учасники тренінгу отримали професійні роз’яснення щодо нагальних проблем освітньої сфери, а також мали змогу поділитися власним досвідом.

Полтавський державний аграрний університет став потужною платформою для діалогу між представниками уряду, академічної спільноти та студентства. Захід продемонстрував високий рівень зацікавленості освітян у процесах модернізації освіти та підтвердив прагнення української академічної спільноти до змін.




за матеріалами офіційного сайту Полтавського державного аграрного університету

Анонси

8-12 лютого, Яремче
ВГО «Інноваційний університет» за сприяння Міжнародного фонду досліджень освітньої політики запрошує до участі у V Зимовій школі підвищення кваліфікації. Тема: «Університет і його взаємовідносини із зовнішнім середовищем. Моделі ЗВО України майбутнього».



14 грудня 2024 року
відбудуться загальні збори ВГО «Інноваційний університет» у змішаному форматі. Очікуються усі члени ВГО ІУ! Місце проведення: Маріупольський державний університет. Реєстрація до 5 грудня

Детальніше »



Випускників проєкту «Інноваційний університет і лідерство» 2014-2024 рр. запрошуємо взяти участь у підсумковій VII фазі проекту «Моделі навчальних закладів і стратегії розвитку» у листопаді 2024 року

Детальніше »




Аналітика

Видано новий збірник «ІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ І ЛІДЕРСТВО: проєкт і мікропроєкти – VI» за редакцією Тараса Фінікова та Роберта Сухарського





















Переглянути збірник »



Презентуємо нову книгу Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації»





















Електронна версія »



Інститут законодавчих ідей у партнерстві із Аналітичним центром «ОсвітАналітика» Університету Грінченка провели дослідження і підготували звіт за результатами аналізу практики акредитаціх освітніх програм «Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників як необхідна умова якості юридичної освіти». Рецензування провели Олена Овчаренко і Тарас Фініков.





















Переглянути полісі-бріф »

Переглянути звіт »



Аналітичний звіт “Розвиток систем внутрішнього забезпечення якості в українських закладах вищої освіти” підготовлений Міжнародним фондом досліджень освітньої політики за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.











Звіт сформовано з результатів аналізу стану систем внутрішнього забезпечення якості українських закладів вищої освіти та сформульованих методичних рекомендацій для вдосконалення таких систем. В основу аналізу було покладено результати загальнонаціонального опитування закладів вищої освіти Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у листопаді 2019 року, а також дослідження «Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах» 2017 року. За підсумками аналізу пропонуються рекомендації, адресовані ЗВО та Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти.

Переглянути звіт »