26 – 29 липня 2016 року відбулися стратегічні консультації учасників дослідницького проекту «Посилення реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства» за участю дослідників трансформаційних процесів у вищих школах України, Республіки Білорусь та Республіки Вірменія.

Однією з найбільш цікавих і таких, що дозволяє використати «панорамне бачення», є порівняльна перспектива. Саме з використанням цього підходу кілька груп дослідників трансформаційних процесів у вищих школах України, Республіки Білорусь та Республіки Вірменія ініціювали дослідницький проект «Посилення реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства». Цей проект навесні 2016 року було підтримано Секретаріатом Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.
Одним з ключових компонентів проекту стало проведення наприкінці липня цього року стратегічних консультацій всіх учасників у форматі організаційно-діяльнісної гри в м.Єреван. Головна тема консультацій була визначена як «Реформа вищої освіти в світлі Болонського процесу: можливості, перешкоди, контекст». З використанням відомої технології таких ігор було сформовано чотири групи, які сконцентрували свою увагу на таких аспектах як вплив ринку, значення традицій та інновацій, формування інститутів та норм, сутність сучасного розуміння університету в процесі модернізації української, білоруської, вірменської національних освітніх систем.
Активний аналіз в поєднанні з жвавими, а часами і гарячими дискусіями дозволив виокремити те, що є спільним у тенденціях перебудови наших освітніх систем, окреслив межі того смислового поля, в якому має сенс продовжити аналітичну роботу, зафіксував різноманітність традицій, підходів та методологій дослідження феноменів академічного простору.
Для українських учасників дуже приємною стала увага представників професійних спільнот інших країн Східного партнерства до вітчизняної практики активного реформування вищої освіти, їх бажання реально зрозуміти проблеми, що виникають в ході імплементації нового закону України «Про вищу освіту» (2014 р.)
Наступним кроком спільної проектної роботи стане розробка рекомендацій для різних груп стейкхолдерів із взаємного запровадження кращих національних практик, моделей та механізмів відповіді на посталі виклики модернізації.
Наприкінці вересня має відбутися експертний семінар, на якому буде обговорено найбільш цікаві результати проекту та перспективи подальшого аналітичного дослідження існуючих національних практик. Підсумкова презентація здобутків проекту буде проведена в листопаді 2016 року на щорічній Асамблеї Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.

С наилучшими пожеланиями,
Т.Фиников.

Анонси

14 грудня 2024 року
відбудуться загальні збори ВГО «Інноваційний університет» у змішаному форматі. Очікуються усі члени ВГО ІУ! Місце проведення: Маріупольський державний університет. Реєстрація до 5 грудня

Детальніше »



Випускників проєкту «Інноваційний університет і лідерство» 2014-2024 рр. запрошуємо взяти участь у підсумковій VII фазі проекту “Моделі навчальних закладів і стратегії розвитку” у листопаді 2024 року

Детальніше »




Аналітика

Готується до видання збірник «ІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ І ЛІДЕРСТВО: проєкт і мікропроєкти – VI» за редакцією Тараса Фінікова та Роберта Сухарського























Презентуємо нову книгу Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації»





















Електронна версія »



Інститут законодавчих ідей у партнерстві із Аналітичним центром «ОсвітАналітика» Університету Грінченка провели дослідження і підготували звіт за результатами аналізу практики акредитаціх освітніх програм «Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників як необхідна умова якості юридичної освіти». Рецензування провели Олена Овчаренко і Тарас Фініков.





















Переглянути полісі-бріф »

Переглянути звіт »



Аналітичний звіт “Розвиток систем внутрішнього забезпечення якості в українських закладах вищої освіти” підготовлений Міжнародним фондом досліджень освітньої політики за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.











Звіт сформовано з результатів аналізу стану систем внутрішнього забезпечення якості українських закладів вищої освіти та сформульованих методичних рекомендацій для вдосконалення таких систем. В основу аналізу було покладено результати загальнонаціонального опитування закладів вищої освіти Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у листопаді 2019 року, а також дослідження «Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах» 2017 року. За підсумками аналізу пропонуються рекомендації, адресовані ЗВО та Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти.

Переглянути звіт »