Фініков Тарас Володимирович (Україна)

Президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики.

Закінчив історичний факультет Чернівецького державного університету. Кандидат історичних наук, доцент. 

Викладав у Чернівецькому державному університеті та низці вищих навчальних закладах Києва.

У 1989 – 1993 – заступник генерального директора з наукової роботи навчально-наукової фірми «КРОК» (розробка концепції бізнес-освіти та підвищення кваліфікації керівників і менеджерів підприємств через систему спеціалізованих семінарів, тренінгів і курсів, формування викладачів та бізнес-тренерів, організація серії навчальних семінарів в Україні, Польщі, Німеччині, Чехії, Болгарії). 
1993 – 2003 – перший проректор Інституту економіки та права «КРОК» (розробка програм стратегічного розвитку Інституту, організація державної акредитації його навчальних програм та Інституту в цілому, створення Департаменту міжнародних зв’язків, організація ліцензування ряду спеціальностей). 
2003 – 2009 – Проректор з міжнародних проектів Університету економіки та права „КРОК” (розробка концепції та програми інтеграції університету в європейський і світовий освітній простір; управління міжнародними багато- та двосторонніми освітніми проектами; проведення наукових досліджень у сфері сучасного освітнього менеджменту та навчальних технологій, впровадження їх результатів).
2005 – 2009  – Сенатор Українського католицького університету; Почесний Сенатор Українського католицького університету ( з 2010 року).
2009 – 2010 заступник міністра, Міністерство освіти і науки України (керівництво функціонуванням і розвитком національної системи вищої освіти; розробка стратегії і програмних документів реформування української освітньої сфери; координація гармонізації національної системи освіти з рекомендаціями Європейського простору вищої освіти та наукового дослідження; організація процесу ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів України).
Член Колегії Міністерства освіти та науки України (з березня 2014 року).
Член Акредитаційної Комісії України (з травня 2014 року).
Член робочої групи з координації польсько-українсько-німецької академічної співпраці під егідою Конференції ректорів академічних ВНЗ Польщі (CRASP), Німецької ректорської конференції (HRK), Спілки ректорів ВНЗ України (URHEIU) (з 15 грудня 2014 року).
Член Наглядової Ради Харківського національного університету ім.В.Каразіна (з грудня 2014 року).
Заступник Голови Наглядової Ради Сумського державного університету (з грудня 2014 року).
Голова Організаційного комітеті з скликання Всеукраїнського З’їзду приватних вищих навчальних закладів (з січня 2015 року).
Гостьовий професор Варшавського університету.

Брав участь у реалізації наступних проектів:

  • „Державна експертиза української вищої юридичної освіти” (Міжнародний фонд „Відродження”, Академія педагогічних наук України, 2000)
  • „Технічна підтримка розробки національної освітньої Доктрини” (Міжнародний фонд „Відродження”, UNDP, 2001)
  • „Вища освіта: лідерство для прогресу” (Міжнародний фонд „Відродження”, 2000-2002)
  • Громадське обговорення Проекту Закону „Про вищу освіту” (Міжнародний фонд „Відродження”, грудень 1999 - лютий 2000)
  • Громадська експертиза, системи ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів України (Міжнародний фонд „Відродження”, 2001)
  • Польське законодавство про вищу освіту: досвід та уроки. (Порівняльне дослідження національних систем вищої освіти Польщі та України.) (Центр політичних досліджень Центрально-Європейського університету, Будапешт, 2000-2001)
  • Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні (USAID, CEUME, 1999-2005)
  • "Регіональна університетська мережа" (Міжнародний  фонд „Відродження”, 2002-2004)
  • Випускники Українсько-Нідерландської програми «Подвійний диплом»: професійні кар’єри та соціальна адаптація. (Програма MATРA KAП Посольства Королівства Нідерланди в Україні, 2004-2005)
  • Вища освіта України: забезпечення та контроль якості. Система ліцензування та акредитації. (Програма TEMПУС, 2006-2007)
  • WIPATH (Організація тренінгів та семінарів, консультативних центрів з трансформації вищої освіти в Україні (Програма ТЕМПУС, 2006-2007)
  • "Адміністративний трансферт" (Програма МАТРА Міністерства закордонних справ Королівства Нідерланди, 2005-2008)
  • Моніторингове дослідження входження національної системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження. (Міжнародний  фонд „Відродження”, 2011-2012)
  • «Від університетської автономії та академічної етики до суспільства, вільного від корупції», (Проект за підтримки польського Фонду міжнародного співробітництва в інтересах розвитку "ЗНАТИ ЯК", 2012)
  • Розвиток бази даних та інформаційний супровід моніторингового дослідження «Входження національної системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження» (Міжнародний фонд «Відродження», 2012-2013)
  • «Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження» (Проект за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження », 2013-2014)
  • «Інноваційний університет та лідерство» (Проект за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща (за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів РП), Варшавського університету (факультет Artes Liberales ), Міжнародного благодійного Фонду " Міжнародний фонд досліджень освітньої політики" (в рамках Польсько-Українського Академічного Форуму), 2014-2015)

У 1974-1989 рр. проводив дослідження із проблем молодіжного руху, методики викладання у вищих навчальних закладах, технології використання методу аналізу проблемних ситуацій, ділових і рольових ігор, „мозкового штурму”, сучасних інформаційних технологій.
1990-2013 – наукові дослідження й публікація ряду робіт із проблем порівняльного аналізу тенденцій розвитку вищої освіти в Україні, Європі, США, країнах „третього світу”, ролі приватного сектора в розвитку вищої освіти в Україні, ролі недержавних вищих навчальних закладів у становленні інститутів громадянського суспільства, зокрема:

  • До законодавства про вищу освіту Польщі, Росії, України, Чехії. Ситуація та міркування, 2000.
  • Польське законодавство про вищу освіту: досвід та уроки, 2001.
  • Сучасна вища освіта України: ліцензування та акредитація: Аналітичне дослідження, 2003.
  • Ukrainian-Dutch Double Degree Programme Graduates: Professional Careers and Social Adaptation, 2005
  • Павловський К. Трансформації вищої освіти в ХХІ столітті: польський погляд / (наукова редакція перекладу та післямова Т. В. Фініков), 2005.
  • Taras Finikov, Viktor Alkema. Law Training  for Bachelor Economists in Ukraine // Vyuka prava pro economy. Mezinarodni vedecka conference. – Roz pod Radhostem, 2005.
  • Університетська автономія: її друзі та вороги / (наукова редакція перекладу та післямова Т. В. Фініков). – К.: Таксон, 2008. – 180 с.
  • Побудова систем управління якістю вищих навчальних закладів: Посібник для студентів вищих навчальних закладів у двох книгах / Л.М.Віткін, С.М.Лаптєв, Т.В.Фініков, С.М.Піддубна. – К.:Таксон , 2009.
  • Входження національної системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослід.: аналіт. звіт / Міжнарод.благод.Фонд "Міжнарод. Фонд досліджень. освіт. політики", кер. авт. кол. Т.В.Фініков. – К.: Таксон, 2012.

Анонси

14 грудня 2024 року
відбудуться загальні збори ВГО «Інноваційний університет» у змішаному форматі. Очікуються усі члени ВГО ІУ! Місце проведення: Маріупольський державний університет. Реєстрація до 5 грудня

Детальніше »



Випускників проєкту «Інноваційний університет і лідерство» 2014-2024 рр. запрошуємо взяти участь у підсумковій VII фазі проекту “Моделі навчальних закладів і стратегії розвитку” у листопаді 2024 року

Детальніше »




Аналітика

Готується до видання збірник «ІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ І ЛІДЕРСТВО: проєкт і мікропроєкти – VI» за редакцією Тараса Фінікова та Роберта Сухарського























Презентуємо нову книгу Тараса Фінікова та Віталія Терещука: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації»





















Електронна версія »



Інститут законодавчих ідей у партнерстві із Аналітичним центром «ОсвітАналітика» Університету Грінченка провели дослідження і підготували звіт за результатами аналізу практики акредитаціх освітніх програм «Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників як необхідна умова якості юридичної освіти». Рецензування провели Олена Овчаренко і Тарас Фініков.





















Переглянути полісі-бріф »

Переглянути звіт »



Аналітичний звіт “Розвиток систем внутрішнього забезпечення якості в українських закладах вищої освіти” підготовлений Міжнародним фондом досліджень освітньої політики за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.











Звіт сформовано з результатів аналізу стану систем внутрішнього забезпечення якості українських закладів вищої освіти та сформульованих методичних рекомендацій для вдосконалення таких систем. В основу аналізу було покладено результати загальнонаціонального опитування закладів вищої освіти Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у листопаді 2019 року, а також дослідження «Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах» 2017 року. За підсумками аналізу пропонуються рекомендації, адресовані ЗВО та Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти.

Переглянути звіт »